🎦 JAK ANALIZOWAĆ STATYSTYKI NA YOUTUBE?

JAK ANALIZOWAĆ STATYSTYKI NA YOUTUBE?

jak analizowac statystyki na youtubeZ tego wpisu dowiesz się jak analizować statystyki na YouTube?

📊 Analiza Twojego kanału na YouTube a także pojedynczych filmów to ważny element prowadzenia kanału na YouTube.

📊 Dzięki analizie dowiesz się m.in. kim są Twoi widzowie oraz sprawdzisz statystyki swoich filmów wideo.

Na początku skup się na analizie kilku podstawowych wartości takich jak łączny czas oglądania ( watch time ).

Zaprzyjaźnij się z tym narzędziem i regularnie z niego korzystaj 😉

 

youtube statystyki kanalu

📊 Gdzie znajdę statystyki kanału na Youtube?

✅ Zaloguj się na konto YouTube

✅ następnie wybierz “Studio twórców”

✅ na koniec zakładkę “Analitycs”

 

📊 Jak wygląda panel YouTube Analitycs?

youtube analitycsBędąc w “Analitycs” wejdź w zakładkę “Przegląd” Zobaczysz statystyki z ostatnich 28 dni ( możesz dowolnie zmienić okres ) oraz trendy dla 10 najpopularniejszych filmów w tym takie dane jak; kraje, płeć, źródła wizyt i urządzenia z których pochodzą widzowie.

 

📊 Czas oglądania

Jeden z podstawowych i najważniejszych czynników do analizy na YouTube. W tej zakładce dowiesz się jaki jest łączny czas oglądania ( watch time ) oraz ile mają łącznie wyświetleń Twoje filmy. Domyślnie dane pokazują się z ostatnich 28 dni jednak możesz wybrać dowolny zakres np. całkowity czyli od początku założenia kanału na YouTube.

 

📊 Utrzymanie uwagi odbiorców

Bardzo ważny wskaźnik podający średni czas oglądania Twoje wideo oraz procentowy średni czas obejrzenia. Filmy, które oglądane są najdłużej najbardziej podobają się Twoim widzom dzięki czemu posiadają wysoki wskaźnik utrzymania uwagi odbiorców (im bliżej 100% tym lepiej).

Tutaj sprawdzisz także, które wideo oglądane jest najdłużej oraz której wideo ma najwyższy średni czas oglądania ( podany w minutach i procentowo ).

Moment w którym systematycznie wideo jest wyłączane może być sygnałem do udoskonalenia wideo. Być może warto wyciągnąć wnioski lub dodać np. kartę lub inny “call to action” aby zachęcić widza do pozostania z Twoim wideo. Jeżeli wideo opuszczane jest w pierwszych kilku-kilkunastu sekundach może oznaczać problemy z miniaturą, która jest nieadekwatna do zawartości wideo. Szybko napraw ten problem zanim algorytm zareaguje…

Skuteczność miniatury sprawdzisz dla każdego filmu wybierając; “Utrzymanie uwagi odbiorców”.

 

📊 Dane demograficzne czyli twoi widzowie

Dzięki analizie danych demograficznych dowiesz się kim są Twoi widzowie ( wiek, płeć ). Poznaj swoją grupę docelową dzięki czemu będziesz mógł/a jeszcze lepiej targetować swoje filmy.

 

📊 Miejsca odtwarzania

Miejsca odtwarzania;

youtube analitycs miejsca odtwarzaniaWejdź w “Miejsca odtwarzania” a następnie kliknij z prawej strony “Typ urządzenia”. Dzięki temu wiesz na jakich urządzeniach wyświetlane są Twoje filmy. Możesz sortować wyniki po takich parametrach jak; “Czas oglądania (w minutach)”,”Wyświetlenia”,”Średni czas oglądania” oraz “Średni procent obejrzenia”.

youtube analitycs urzadzenia

 

📊 Źródło wizyt

Twoje filmy w większości będą wyświetlane na YouTube. Jednak to nie jedyne miejsce gdzie widzowie mogą obejrzeć Twoje wideo. Jest wiele miejsc z których mogą pochodzić źródła wizyt Twoich filmów. Udostępnienia z innych serwisów społecznościowych lub wideo dodane na stronach firmowych/blogach to także dodatkowe źródło wizyt Twojego wideo. Wyniki podawane są z takimi danymi jak; “Czas oglądania (w minutach)”,”Wyświetlenia”,”Średni czas oglądania” oraz “Średni procent obejrzenia”.

Zwróć uwagę z którego miejsca pochodzi najwięcej wyświetleń oraz gdzie średni czas oglądania jest najdłuższy.

youtube analitycs zrodlo wizyt

 

Jakich słów kluczowych używają Twoi widzowie?

 kliknij “Wyszukiwarka w YouTube” 

Jakie inne kanały oglądają Twoi widzowie?

 kliknij “Proponowane filmy” 

Z jakich stron pochodzą wyświetlenia filmów?

 kliknij “Zewnętrzne” 

Twoje wideo na stronie głównej YouTube?

 kliknij “Funkcje przeglądania” a następnie odszukaj; “Strona główna” 

 

📊 Urządzenia

Dane dotyczące urządzeń skąd pochodzą wyświetlenia filmów;

youtube analitycs urzadzenia

 

📊 Raporty dotyczące interakcji

Dostępne narzędzia w postaci adnotacji, kart, ekranów końcowych czy playlist to świetne miejsca do zachęcania widza do dalszych interakcji z pozostałymi filmami. Zarówno statystyki dla adnotacji i kart mają swoje osobne zakładki w których sprawdzisz współczynnik klikalności kart, liczbę wyświetleń w tym na jakie słowa, reagują widzowie. Sprawdź także dane dotyczące subskrypcji, ocen kanału, komentarzy i udostępnień.

 

🏆 Gratuluję przeczytania wpisu i wytrwałości zdobywania wiedzy.
Już wiesz jak analizować statystyki na YouTube więc działaj 🙂 Jeżeli uważasz, że treść jest pomocna, proszę skomentuj lub udostępnij wpis.
“Ludzie, którzy tracą czas, czekając, aż zaistnieją najbardziej sprzyjające warunki, nigdy nic nie zdziałają. Najlepszy czas na działanie jest teraz… “Mark Fisher

CO O TYM SĄDZISZ?

Please enter your comment!
Please enter your name here