📢 JAK ZROBIĆ KONKURS NA FACEBOOKU?

Jak zrobić konkurs na Facebooku?

konkurs na facebooku

Z tego wpisu dowiesz się jak zrobić konkurs na Facebooku.

Ten wpis jest szczególnie przydatny dla osób, które chcą przeprowadzić legalny konkurs na Facebooku.

Konkurs na Facebooku jest jednym z najbardziej angażujących działań na fanpage a  przeprowadzony z pomysłem i poparty strategią jest także świetnym narzędziem marketingowym.

Jednak nie wystarczy ot tak zorganizować konkurs na Facebooku. Aby konkurs był skuteczny musi mieć określony cel. Organizowanie konkursu bo „wszyscy tak robią” nie jest do końca dobrym pomysłem. Istnieje sporo korzyści jakie daje organizowanie konkursu chociaż są rzeczy na, które trzeba zwrócić uwagę np. regulamin konkursu na Facebooku.

Kolejnym z niebezpieczeństw jakie może wiązać się z organizowaniem konkursu jest pozyskanie osób szukających okazji tzw. „konkursowiczów” z którego na dłuższą metę nie ma większego pożytku. Dlatego konkurs nie powinien być środkiem do pozyskania nowych fanów, co innego zrobienia szumu i rozgłosu wokół marki i fanpage 😉

 

☑️ Po co przeprowadzać konkurs na Facebooku?

Po pierwsze i najważniejsze to; cel konkursu.

Zanim przeprowadzisz jakikolwiek konkurs i to nie tylko na Facebooku zastanów się jaki jest jego cel;

Po co organizujesz konkurs na Facebooku?

Oczywiście zakładany cel lub kilka celów to jedno.

Po zakończeniu konkursu przyjdzie czas na podsumowanie i sprawdzenie realizacji zakładanego celu lub celów.

 

Dobry konkurs musi posiadać cel np.;

✅ zapewnienie rozrywki

✅ promocję nowego produktu

✅ promocję oferowanych usług

✅ zwiększenie zaangażowania fanów

✅ zwiększanie rozpoznawalności marki

✅ wyróżnienia najbardziej aktywnych fanów

✅ zebranie opinii i upodobań fanów na temat marki

✅ pozyskaniu nowych klientów dzięki zdobytemu rozgłosowi

 

☑️ Jaka formę konkursu wybrać?

W przypadku organizowania konkursu – im prościej tym lepiej.

Zbyt skomplikowany konkurs o rozbudowanych warunkach może skutecznie zniechęcać ludzi do udziału przez co okaże się porażką.

Konkurs może mieć prostą formę np.;

✅ udzielenia odpowiedzi

✅ wymyślenia hasła

✅ zrobienia zdjęcia itd.

Dostosuj formę konkursu do grupy docelowej fanpage’a.

Trudność konkursu powinna być adekwatna do nagrody jaką oferujesz.

 

☑️ Konkurs na Facebooku – przykłady:

konkurs na facebooku przyklad

konkurs na facebooku przyklad konkurs na facebooku przyklad

 

☑️ Jaką nagrodę oferować w konkursie?

Nagroda, którą oferujesz zależy wyłącznie od Ciebie. Najlepiej gdy będzie to nagroda związaną z Twoją marką/firmą co wpłynie pozytywnie na jej dodatkową promocję.

Zaoferuj nagrody adekwatne do zadania konkursowego

Generalnie im trudniejsze zadanie tym nagroda powinna być o wyższej wartości.

Zwycięzcy konkursu daj wybór – zarówno typu nagrody rzeczowej jak i np. koloru czy rozmiaru.

konkurs na facebooku regulamin

 

☑️ Regulamin konkursu Facebooka;

Przechodzimy do bardzo ważnej rzeczy którą jest regulamin konkursu na Facebooku.

Regulamin konkursu Facebooka mówi jasno, że jako organizator konkursu, odpowiadasz za przeprowadzenie go zgodnie z prawem i regulaminem Facebooka.

 

☑️ Jak zrobić legalny konkurs na Facebooku?

 Najważniejsze; nie wolno wykorzystywać prywatnych osi czasu Twoich fanów ani połączeń ze znajomymi.  

 

⚖️ Co to oznacza w praktyce?

Facebook zabrania działań typu; polub, udostępnij, otaguj ( oznacz ) znajomych czyli np.;

📛 „aby wziąć udział w konkursie polub nasz fanpage”

⛔️ „udostępnij wpis konkursowy na swojej osi czasu”

📛 „oznacz znajomych w  poście aby wziąć udział w konkursie”

⛔️ „otaguj znajomych w komentarzu”

📛 „udostępnij na osi czasu znajomego”  itd.

Wszelkie wymuszanie udostępnianie i tagowanie treści przez użytkowników jest łamaniem regulaminu Facebooka.

Możesz natomiast ich o to poprosić ale nie może to być warunkiem brania udziału w konkursie.

Oprócz tego organizowanie konkursu na Facebooku wymaga stworzenia regulaminu konkursu w którym określisz jego zasady.

 

☑️ Jak napisać regulamin konkursu na Facebooku?

Przeprowadzany konkurs na Facebooku musi posiadać własny regulamin.

 

📜 Co powinien zawierać regulamin konkursu na Facebooku?

✅ Kto organizuje konkurs czyli dane organizatora

✅ Do kogo jest skierowany

✅ Zasady konkursu – co trzeba zrobić, aby wygrać

✅ Datę rozpoczęcia i zakończenia konkursu

✅ Sposób realizacji tj. na Twoim fanpage czy za pomocą aplikacji

✅ Informację o nagrodach

✅ Sposób wyboru zwycięzcy

✅ Informację o wymogu posiadania prawdziwego konta

✅ Zgodę na przetwarzanie danych do celów konkursowych

✅ Dodatkowy zapis jako wyrażenie zgody jeżeli będziesz korzystać z prac uczestników w celach marketingowych np. przesłanych fotografii itd.

✅ Na koniec dodaj informację; zamieszczenie informacji o pełnym zwolnieniu serwisu Facebook z odpowiedzialności przez każdego użytkownika, a także, że konkurs nie jest w żaden sposób sponsorowany, popierany, związany czy przeprowadzany przez serwis Facebook.

 

☑️ Jak wybrać zwycięzce konkursu? Co z losowaniem nagród?

Jeżeli jest konkurs to są nagrody i zwycięzcy. Tylko jak tych zwycięzców wybrać? Być może pomyślisz, że w ramach losowania?

⚠️ Uważaj!

Jeżeli przeprowadzisz konkurs, który polega na „losowości” wyłonienia zwycięzcy to z konkursu zrobisz loterię, która podlega pod ustawę o grach hazardowych.

Wtedy taki konkurs musisz;

zgłosić do Izby Celnej,

wpłacić 10% wartości puli nagród,

nadzór nad loterią musi sprawować osoba posiadające Świadectwo Ministra Finansów,

 

Dlatego dużo łatwiej i prościej będzie gdy wybierzesz zwycięzce zamiast nagrodę otrzyma wylosowana osoba lub gdy zdecyduje o tym losowanie…

 

☑️ Konkurs na Facebooku a podatek;

Kolejnym aspektem jest podatek oraz wartość nagrody w konkursie, która według prawa zalicza się do przychodu z innych źródeł.

Dlatego należy odprowadzić od nagrody zryczałtowany podatek od wygranych w wysokości 10% jej wartości ( ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych art. 30 ust. 1 pkt. 2 )

Co ważne nie ma znaczenia kto opłaci ten podatek – możesz go opłacić osobiście jako organizator konkursu lub wygrany czyli zwycięzca konkursu.

To dlatego czasami słyszymy np. w radiu o nagrodzie z „opłaconym podatkiem” 😉

 

⚠️ Dobra wiadomość;

✅ Z podatku od wygranych są zwolnione nagrody o wartości do 760 zł.

✅ Drugim warunkiem zwolnienia z podatku jest tematyka konkursu obejmująca takie kategorie jak; artystyczną, naukową, kulturalną, dziennikarską lub sportową.

 

☑️ Pozostałe wymagania prawne konkursu;

Jak by tego było mało jest jeszcze jedna sprawa dot. wymagań konkursu.

Jak widzisz już teraz jest ich całkiem sporo; regulamin Facebooka, ustawa o grach hazardowych w przypadku losowania, podatek od wygranej ale to jeszcze nie koniec.

Istnieje bowiem jeszcze ustawa u świadczeniu usług drogą elektroniczną.

W skrócie; chodzi o zakaz przesyłania uczestnikom konkursu informacji handlowych bez ich wyraźnej zgody.

Musisz także o tym pamiętać podczas organizowania konkursu – konkurs ma być konkursem a nie targowiskiem do handlowania.

 

☑️ Jak rozkręcić konkurs na Facebooku?

Samo zorganizowanie konkursu to za mało aby odnieść sukces tym bardziej, że nie wolno wymuszać reakcji po stronie fanów co znacznie utrudnia zwiększanie zasięgu dotarcia z informacją do nowych osób.

Dlatego jeszcze zanim zorganizujesz konkurs, przygotuj na to swoich fanów i wcześniej zapowiedź start konkursu. Tak aby konkurs był czymś wyczekiwanym a nie wydarzeniem, którego nikt się nie spodziewał.

W pierwszej kolejności przygotuj ciekawe i atrakcyjne grafiki do promocji konkursu – gdy konkurs nabierze tempa możesz mieć mało czasu na dodatkowe działania…

Po drugie poinformuj o organizowanym konkursie na innych profilach, grupach na FB, stwórz wydarzenie, stronie WWW w tym osobnym np. landing page pod konkurs, newsleterze itd. Publikuj posty konkursowe przypominając o tym co najważniejsze – czyli o nagrodach.

W czasie konkursu dbaj o relację m.in. odpisując na komentarze fanów. Im bliżej zakończenia konkursu tym zwiększaj tempo działań i przypominaj o tym swoim fanom.

Połącz siły jeżeli możesz przeprowadzić konkurs z innym znanym fanpage.

Na koniec pozostaje płatna reklama aby dotrzeć do jak największej grupy osób zarówno na Facebooku jak  i np. w Google;

konkurs na facebooku reklama

 

jak zrobic konkurs na facebooku krok po kroku

 

 

🏆 Podsumowanie konkursu na Facebooku:

Ludzie lubią konkursy

Lubią dostawać coś za darmo a szczególnie gdy chodzi o nagrody w rzeczywistej postaci.

Dlatego konkurs może być jednym z najskuteczniejszych sposobów na zbudowanie zaangażowania wśród fanów oraz duży rozgłos Twojej marki i wzrost wizerunku.

Przy tym nie do przecenienia są informacje zwrotne na temat Twoich produktów.

A osoby, które nie zdobędą nagród i tak mogą być w przyszłości w kontakcie z Tobą. Wystarczy dbać o relacje, które nawiążesz dzięki konkursowi.

 

🏆 Gratuluję przeczytania wpisu i wytrwałości zdobywania wiedzy.
Już wiesz jak zrobić konkurs na Facebooku więc działaj 🙂 Jeżeli uważasz, że treść jest pomocna, proszę skomentuj lub udostępnij wpis.
“Ludzie, którzy tracą czas, czekając, aż zaistnieją najbardziej sprzyjające warunki, nigdy nic nie zdziałają. Najlepszy czas na działanie jest teraz… “Mark Fisher

CO O TYM SĄDZISZ?

Please enter your comment!
Please enter your name here