???? YOUTUBE [PORADNIK] KROK PO KROKU [2019]

YOUTUBE [PORADNIK] KROK PO KROKU

jak sie wybic na ytZ tego wpisu dowiesz się jak zaistnieć na YouTube w formie poradnika, krok po kroku od założenia kanału na YouTube po jego konfigurację.

 

Zagadnienia opisane w tym wpisie:

Spis treści PORADNIKA na youtube:

Założenie konta na YouTube

Nazwa kanału na YouTube

Jak zmienić nazwę kanału na YouTube

Konfiguracja kanału na YouTube krok po kroku

Baner na YouTube

Ikona kanału na YouTube

Opis kanału na YouTube

Zwiastun kanału na YouTube

Znak wodny na YouTube

Miniatura filmu na YouTube

Karty na YouTube

Playlista & sekcje na YouTube

Ekran końcowy na YouTube

Linki na YouTube

Własny adres URL kanału na YouTube

Jak stworzyć link do subskrypcji na YouTube?

Czasowy spis treści w opisie filmu na YouTube

Jak zamazać obiekty na YouTube?

Darmowa muzyka bez praw autorskich

Spójny kanał na YouTube

Zanim nakręcisz swój pierwszy film na YouTube

Jak prowadzić kanał na YouTube?

10 żelaznych zasad prowadzenia kanału na YouTube

7 elementów skutecznego kanału na YouTube

Twój własny styl na YouTube

Jak wykorzystać YouTube w biznesie?

 

 

☑️ Jak zacząć na YouTube?

Oczywiście od założenia konta na YouTube.

Jeżeli posiadasz konto na YouTube przejdź dalej.

Dzięki temu, że YouTube należy do Google prawdopodobnie masz już założone konto na YouTube. Jak to możliwe? Wszystko za sprawą poczty Gmail czyli usługi poczty internetowej od Google’a. Jeżeli posiadasz konto pocztowe na Gmail’u w postaci; poczyty email w domenie @gmail.com to masz już założone konto na YouTube.

Możesz także założyć konto na YouTube ręcznie.

 

☑️ Założenie konta na YouTube:

1. Wejdź na stronę YOUTUBE

zakladanie konta na yt

2. Kliknij w prawym, górnym rogu ZALOGUJ SIĘ

zakladanie konta na youtube

3. Kliknij na UTWÓRZ KONTO

youtube utworz kanal

4. Wypełnij formularz

5. kliknij DALEJ i gotowe

 

Utworzyłem konto na YouTube – co dalej?

Po utworzeniu konta na YouTube czas na wybór nazwy Twojego kanału. 

Jeżeli posiadasz już kanał na YouTube przejdź dalej 🙂

 

☑️ Nazwa kanału na YouTube;

Kanał na YouTube musisz odpowiednio nazwać.

Warto stworzyć ciekawą i unikalną nazwę, ponieważ nazwa kanału pojawia się w Twoich filmach, na stronie Twojego kanału i w wynikach wyszukiwania w YouTube.

Jeżeli tworzysz markę osobistą – może to być Twoje imię i nazwisko.

Jeżeli tworzysz kanał Twojej firmy – najprościej gdy będzie to jej nazwa.

Nazwą może być także opis danego tematu lub zagadnienia który będziesz poruszać na swoim kanale. Dzięki temu gdy ktoś zobaczy Twoją nazwę kanału, natychmiast zrozumie o czym jest Twój kanał.

Co ważne – Twoja nazwa musi się wyróżniać – musi być unikalna.

Jeżeli zobaczysz inny kanał, który ma nazwę podobną do Twojej, musisz wybrać inną nazwę. Jednym ze sposobów jest wpisanie nazwy, którą chcesz utworzyć w pole wyszukiwania na YouTube. Sprawdź jakie wyniki otrzymasz i czy istnieje kanał o takiej nazwie.

Jeżeli nie ma kanału o takiej nazwie lub podobnej, to śmiało nazwij tak swój kanał.

Spraw, aby nazwa kanału była łatwa do wymówienia i przeliterowania dzięki czemu ułatwisz widzom jej promowanie między znajomymi.

Co jeszcze warto zrobić przy wyborze nazwy kanału?

Jeżeli tworzysz swoją markę od podstaw, sprawdź dostępność nazwy domeny i  kont w mediach społecznościowych.

Chodzi o sprawdzenie czy Twoja nazwa kanału jest dostępna w formie adresu WWW oraz w mediach społecznościowych czyli m.in na; Facebooku, Twitterze, Instagramie czy Linkedin’ie itd.

Gdy nie masz pomysłu na nazwę kanału, skorzystaj m.in z generatora nazw.

 

☑️ Jak zmienić nazwę kanału na YouTube?

1. Zaloguj się na YOUTUBE

zakladanie konta na youtube

2. Kliknij na miniaturce (avatarze) kanału a następnie przejdź w USTAWIENIA

jak zmienic nazwe adresu url kanalu na youtube

3. Następnie obok nazwy Twojego kanału kliknij; „Edytuj w Google”

jak zmienic nazwe na youtube

4. Wprowadź nową nazwę na YouTube

jak zmienic nazwe na yt

5. Zatwierdź zmianę nazwy klikając OK

 

☑️ Konfiguracja kanału na YouTube krok po kroku;

Po utworzeniu konta na YouTube otrzymujesz pusty profil, który trzeba skonfigurować.

W pierwszej kolejności zadbaj o grafikę kanału na YouTube.

 

???? Grafika jest bardzo istotnym elementem kanału na YouTube

 

Już na tym etapie warto pamiętać aby stworzyć spójny wygląd kanału na YouTube.

W pierwszej kolejności ustaw;

 

☑️ Baner na YouTube

Baner na YouTube to pierwsza rzecz, którą zobaczy osoba, po wejściu na Twój kanał.

Warto zadbać o profesjonalny baner na YT dla zrobienia dobrego, pierwszego wrażenie na osobach odwiedzających Twój kanał.

Tło kanału powinno jasno dawać do zrozumienia jaka jest tematyka Twojego kanału.

Czy Twój baner na YT jasno pokazuje to czym się zajmujesz?

Zwróć uwagę czy masz element, który wyróżnia Twój kanał spośród innych?

Jeżeli tworzysz markę osobistą możesz dodać swoją fotografię.

Jeśli wykonujesz usługi – pokaż w jaki sposób pracujesz.

Jeżeli sprzedajesz produkty – pokaż kategorię lub konkretny produkt, który oferujesz

Baner na YT posiada spore wymiary dzięki czemu możesz utworzyć kolaż obrazów, w postaci kilku połączonym obrazów ze sobą. Dzięki temu jesteś w stanie przekazać więcej historii i informacji o Tobie i Twojej marce.

Gdy już wiesz jaki baner utworzysz przejdźmy do technicznych aspektów czyli wymiarów banera na YouTube.

Niedopasowana grafika może wyświetlać się nieprawidłowo przez co kanał będzie wyglądał nieestetycznie.

Dlatego warto zadbać aby wymiary baneru na YT był taki jak wymaga tego YouTube.

???? YouTube zaleca wymiary banera w rozmiarze  2560 x 1440 pikseli

Przy czym minimalny wymiar banera na YT to 2048 x 1152 pikseli.

Maksymalna wielkość pliku z banerem na YouTube to 6MB

To jednak nie wszystko. Pamiętaj aby najważniejsze informacje dotyczące kanału w tym logo znajdowały się w centralnej części dużego prostokąta o wymiarach 1546 x 423 pikseli.

Oczywiście rozmiar 2560 x 1440 pikseli jest wyświetlany jednie na telewizorach dlatego dopasuj swój baner tak jak na poniższym przykładzie…

Warto skorzystać z oficjalnego szablonu aby przymierzyć swoje tło;

grafika kanalu youtube szablon

 

Zobacz przykładowe grafiki na tło YouTube klikając tutaj.

Pamiętaj aby w prawym dolnym rogu, nie dodawać elementów lub napisów ponieważ w tym miejscu możesz dodać linki do swojej strony oraz pozostałych mediów społecznościowych.

 

???? Jak ustawić grafikę kanału na YouTube?

Aby ustawić grafikę kanału – zaloguj się na YouTube.

zakladanie konta na youtube

następnie kliknij na ikonę swojego kanału -> wybierz „Mój Kanał”

wymiary banera na yt

następnie kliknij w „DOSTOSUJ KANAŁ”

jak ustawic grafike kanalu na youtube

Na koniec kliknij w „Dodaj grafikę kanału”

jak ustawic grafike kanalu na yt

wymiary banera na yt

 

☑️ Ikona kanału na YouTube

Ikona kanału musi przykuwać uwagę widzów.

Jeżeli prowadzisz markę osobistą może to być Twoje zdjęcie. Jeżeli prowadzisz firmę – dodaj w tym miejscu np. logo firmy. Chodzi o to aby ikona kanału jasno komunikowała temat Twojego kanału.

YouTube zaleca aby na ikonę kanału przesłać grafikę o wymiarach; 800 x 800 piksel.

Ikona kanału wyświetlana jest jako obraz o wymiarach; 98 x 98 pikseli.

Zalecane formaty ikony kanału to; BMP, JPG lub PNG (może być również GIF jednak bez animacji).

 

☑️ Opis kanału na YouTube

Opis kanału to informacja dla widzów, o czym jest Twój kanał.

Opisz tematykę, której dotyczy Twój kanał umieszczając najważniejsze słowa kluczowe na początku opisu. Warto napisać co przekazujesz widzom lub jakich materiałów mogą się spodziewać. Możesz także napisać, dlaczego postanowiłeś założyć kanał na YouTube.

Jeżeli prowadzisz harmonogram publikacji, napisz kiedy mogą się spodziewać nowych materiałów. Wpisując słowa kluczowe pomożesz w pozycjonowaniu kanału.

Limit opisu kanału wynosi 1000 znaków.

Opis znajduje się na karcie Informacje a także na wizytówce, po najechaniu myszką na ikonę kanału.

 

☑️ Zwiastun kanału na YouTube

Zwiastun kanału to wideo, które jest filmem powitalnym na Twoim kanale.

Jest to najlepszy moment aby przedstawić swój kanał oraz tematykę, której dotyczy. Zwiastun kanału to świetny sposób gdzie widzowie mogą dzięki czemu lepiej Cię poznają. Pokaż widzom, czego mogą się spodziewać po Twoich filmach. Zrób dobre wrażenie na widzach i zachęć ich do oglądania Twoich filmów oraz subskrybowania kanału. Możesz ustawić automatyczne odtwarzanie filmu powitalnego czyli zaraz po wejściu na Twój kanał. Jeżeli nie tworzysz zwiastunu kanału ustaw film który jest np. najpopularniejszy na Twoim kanale. Staraj się wykonać krótki, emocjonalny zwiastun kanału trwający 30-90 sekund.

Pokaż swoje najlepsze cechy jednak bez oszukiwania widza. Masz tylko kilka pierwszych sekund aby zrobić dobre, pierwsze wrażenie. Przede wszystkim powiedz o czym jest Twój kanał, jakiej tematyki dotyczy i dlaczego warto Cię oglądać.

Po pierwsze; przedstaw się. Zwiastun kanału kierujesz do nowych widzów, którzy Cię nie znają dlatego musisz dać się im poznać.

Po drugie określ do kogo kierujesz swoje wideo (czy wiesz kto jest Twoją grupą docelową?) odpowiednio dostosowując swój przekaz.

Jeżeli zwiastun kanału będzie wciągający i przykuję uwagę widza jest szansa, że zostanie na Twoim kanale aby obejrzeć Twoje filmy dzięki czemu pozna Cię lepiej i być może za subskrybuje Twój kanał na YouTube.

 

???? Co zawiera skuteczny zwiastun kanału?

Powiedz JAKIE TREŚCI oraz DLA KOGO publikujesz (określ grupę docelową).

Przedstaw HISTORIĘ KANAŁU np. opowiadając historię powstania kanału lub podaj powód dlaczego go stworzyłeś.

Powiedz KIEDY PUBLIKUJESZ nowe wideo czyli przedstaw harmonogram publikacji (jeżeli go masz).

Na koniec ZACHĘĆ do oglądania Twoich filmów.

 

???? stwórz dwa zwiastuny kanału;

✅ dla nowych widzów, czyli przyszłych subskrybentów

oraz

✅ dla stałych widzów będącymi Twoimi subskrybentami

 

???? Wzbogać zwiastun kanału, podkładem muzycznym dla nadania odpowiednich emocji

 

Na końcu wideo zachęć widza do obejrzenia pozostałych filmów lub od razu do za subskrybowania kanału.

 

???? Jak ustawić zwiastun na YouTube?

Zaloguj się na YouTube

Kliknij na avatar i wybierz; „Mój kanał”

Następnie; „Dostosuj kanał”

jak ustawic grafike kanalu na youtube

Będąc w zakładce „Główna” wybierz dla kogo chcesz ustawić zwiastun kanału.

Do wyboru jest;

✅ „Dla powracających subskrybentów” 

✅ „Dla nowych gości” 

jak ustawic zwiastun na youtube

Dodaj film będący zwiastunem kanału

Gotowe ????

 

☑️ Znak wodny na YouTube

Znak wodny pełni funkcję zabezpieczenia przed kopiowaniem Twoich filmów a także jest elementem budowy marki czyli spójnego wizerunku Twojego kanału.

Znak wodny wyświetlany jest w prawym dolnym rogu Twoich filmów.

Znakiem wodnym najczęściej jest logo Twojego kanału. Dodatkowo znak wodny pełni funkcję możliwości za subskrybowania kanału. Jako znak wodny użyj obrazu na przeźroczystym tle w formacie PNG.

 

➡️ Jak dodać znak wodny na YouTube?

Zaloguj się na YouTube

zakladanie konta na youtube

Następnie przejdź do zakładki; „Studio twórców

youtube studio tworcow

Z menu po lewej stronie wybierz; „Kanał” a następnie zakładkę „Elementy marki”.

youtube elementy marki

Kliknij w; Dodaj znak wodny.

youtube dodaj znak wodny

Jako znak wodny możesz użyć obrazu w formacie PNG lub GIF, którego rozmiar nie przekracza 1MB i jest w kształcie kwadratu lub prostokąta.

Prawidłowy znak wodny ma przeźroczyste tło i jest w jednolitym kolorze.

 

Po dodaniu, wybierz kiedy znak wodny ma być widoczny;

Do wyboru jest;

 „Koniec filmu”

 „Niestandardowy czas rozpoczęcia”

 „Cały film”

Na koniec zatwierdź, wybraną opcję.

 

☑️ Miniatura filmu na YouTube

Miniatura filmu na YouTube to oprócz tytułu to jeden z dwóch elementów, które Twój widz zobaczy zanim kliknie aby obejrzeć wideo.

Co ważne przeważnie od miniatury Twojego wideo zależy czy widz kliknie aby obejrzeć Twoje wideo lub nie.

Budując spójny wizerunek kanału, korzystaj z szablonu dla niestandardowych miniatur dzięki czemu już przy pierwszym spojrzeniu będzie wiadomo, że jest to Twoje wideo.

Potraktuj miniaturę filmu jako zapowiedź Twojego wideo

???? Miniatura Twojego filmu powinna przyciągać uwagę widzów i zachęcać ich do kliknięcia.

Warto skupić się na tworzeniu przyciągających wzrok i chętnie klikalnych miniatur.

Oczywiście oprócz miniatur warto aby filmy były odpowiednio zoptymalizowane oraz kanał tworzył spójny wizerunek marki na YouTube.

 

???? skuteczna miniatura to więcej wyświetleń Twojego wideo

 

➡️ Wymagania miniatury na YouTube;

Zgodnie z zaleceniami YouTube, miniatura powinna być obrazem o wymiarach;

???? 1280×720 pikseli

w formacie obrazu; JPG, GIF, BMP, PNG nie przekraczając rozmiaru 2MB

Dozwolone są (na własną odpowiedzialność) inne formaty jednak zawsze trzymaj się proporcji grafiki; 16:9

W innym przypadku grafika może się wyświetlać nieprawidłowo.

Oprócz technicznych wymagań, miniatura musi być zgodna z wytycznymi YouTube.

Przede wszystkim chodzi o materiały drastyczne, nacechowane seksualnie czy łamanie praw autorskich.

 

➡️ Przepis na idealną miniaturę;

Miniatura jest okładką filmu dlatego musi być spójna z filmem i przedstawiać to co widz znajdzie w nagraniu wideo. Umieszczanie popularnych miniatur, które są dobrze klikalne ale oderwane tematycznie od Twojego filmu jest robieniem sobie krzywdy. W taki sposób zniechęcisz do siebie widzów a algorytmy YouTuba także to wykryją.

???? Wejdź w zakładkę Analitycs a następnie Utrzymanie uwagi odbiorców i sprawdź czy widzowie opuszczają Twoje wideo po kilku sekundach od wejścia – jeżeli tak masz poważny problem nad którym trzeba popracować…

Gdy miniatura będzie gotowa zmniejsz ją do rozmiaru ok 200×100 pikseli i zobacz czy jest czytelna

Miniatura może składać się z grafiki oraz tekstu. Ważne aby zachować zdrowy rozsądek między ilością jednego i drugiego a tym samym nie przytłoczyć ilością informacji. Jeżeli umieścisz zbyt dużo informacji na miniaturze, stanie się ona nieczytelna. Czasami mniej znaczy więcej. Zachowaj przestrzeń dla lepszej widoczności.

 

???? #1 PRZYCIĄGNĄĆ UWAGĘ

Po pierwsze miniatura musi przyciągnąć uwagę widza. Możesz sprawdzić jakie miniatury są dostępne w wideo Twojej konkurencji i odróżnij się za pomocą koloru, grafiki lub napisu.

 

???? #2 ZAINTRYGOWAĆ

Po drugie miniatura, gdy już przyciągnie uwagę widza powinna zaintrygować, dać mu do myślenia lub być obietnicą rozwiązania problemu. Przykładowo w stylu np. „sposoby na długie włosy”.

 

???? #3 WZBUDZIĆ EMOCJE

Po trzecie miniatura musi wzbudzić emocje. Może być także w postaci zysku lub poczucia straty jeżeli nie zostanie kliknięta dzięki czemu widz chce obejrzeć Twoje wideo.

 

???? #4 WYSOKI KONTRAST

Użyj wysokiego kontrastu obrazu na miniaturze. Jeżeli miniatura będzie rozmyta nie przyciągnie uwagi widzów.

 

???? #5 PRZYGOTUJ SZABLON

Jeżeli przygotujesz szablon na podstawie którego tworzysz miniatury będą miały jednolity styl. Dotyczy to także koloru który będzie Twoim kolorem firmowym. Dzięki temu Twoje wideo będą spójne tworząc określony wzór dla widzów a to także jest elementem budowy marki na YT.

 

???? Co jeszcze mogę umieścić w miniaturze?

Aby się wyróżnić użyj twarzy, logo kanału albo innego charakterystycznego elementu który będzie stale powielany we wszystkich Twoich miniaturach.

Możesz używać wybranych (najlepiej wyraźnych) kolorów które będą utożsamiane z Twoim kanałem.

Najważniejsze aby wszystkie Twoje miniatury były spójne. Konsekwentnie trzymaj się obranej strategii i powielaj ten sam przekaz. Dzięki temu gdy widz trafi przypadkowo na Twoje miniatury będzie w stanie rozpoznać Twój kanał zanim kliknie w wideo.

???? Szablon miniatury, który użyjesz może być świetnym narzędziem budowania spójnego wizerunku Twojego kanału na YouTube.

Każde wideo posiada własną, indywidualną miniaturę, która odpowiada danemu nagraniu. Warto stworzyć szablon lub tylko elementu marki w postaci np. logo lub ramki które będą umieszczone zawsze z Twoimi miniaturami. Może to być także używanie napisów w takim samym kolorze. Coś co Cię wyróżnia przez co widzowie mogą łatwiej zapamiętać Twój kanał.

 

???? Jak dodać miniaturę do filmu na YouTube?

Prześlij wideo na YouTube a następnie wybierz miniaturę, którą podpowiada sam YouTube.

Będą to 3 obrazy z których możesz wybrać miniaturę dla swojego wideo.

 

???? Jak dodać niestandardową miniaturę filmu na YouTube?

Aby móc dodać niestandardową miniaturę do filmu, Twoje konto na YouTube musi zostać zweryfikowane.

weryfikacja konta youtube

zweryfikowane konto youtube Po zweryfikowaniu możesz przesyłać i dodawać do filmów niestandardowe miniatury ????

Na koniec sprawdź jak wyglądają Twoje miniatury na urządzeniach mobilnych.

 

☑️ Karty na YouTube

Karty to interaktywne elementy dodawane do Twoich filmów dzięki, którym masz możliwość dodatkowej interakcji z widzem w trakcie oglądania wideo.

Karty można wykorzystać do promowania filmów, playlist, stron internetowych, towarów lub kanałów.

Bardzo ważne, że karty wyświetlane są zarówno na komputerach a także na urządzeniach mobilnych.

 

???? Czym są karty na YouTube?

Karty na YouTube to ikony zwane „zajawkami” umieszczone w prawym górnym rogu Twojego wideo. Po najechaniu kursorem na ikonę kart wyświetli się informacją jaką chcesz przekazać widzowi.

Karty nie zasłaniają obrazu filmu i to widz decyduje czy sprawdzi co umieściłeś dla niego w kartach. Za pomocą kart możesz zachęcić widza do obejrzenia pozostałych wideo, całych playlist lub odwiedzenia np. Twojego sklepu.

Kart możesz użyć pod koniec filmu dzięki czemu zachęcisz widzów do pozostania i oglądania Twoich kolejnych filmów.

???? W jednym filmie możesz umieścić do 5-ciu kart jednocześnie

Bez wątpienia warto korzystać z kart, które prowadzą widzów do wykonania określonej akcji. Co ważne, możesz analizować statystyki użycia kart dzięki analityce YouTube. Jeżeli okaże się, że Twoje karty nie są klikane, być może musisz poinformować o ich istnieniu Twoich widzów lub np. dodać element graficzny zwracający uwagę na ikonę z kartami.

 

Możesz analizować skuteczność kart taki parametry jak;

 Ile osób klika Twoich kart

 Które typy kart są najlepsze (i najgorsze)

 Które filmy z Twojego kanału mają karty o największej skuteczności

 I więcej

 

???? W czym karty są lepsze od adnotacji?

Przede wszystkim w porównaniu z adnotacjami, karty wyświetlają się na urządzeniach mobilnych co już samo w sobie jest dużą korzyścią.

W kartach możesz dodać link zewnętrzy, jednak musi być on zgodny z zasadami AdWords, zasadami reklam w YouTube oraz z wytycznymi dla społeczności YouTube.

 

???? Jakie treści umieścić w kartach?

Przede wszystkim w kartach powinny być umieszczone treści związane z prezentowanym wideo. Oderwane tematycznie materiały mogą przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Dlatego w kartach umieszczaj materiały związane z tematem, który poruszasz w danym wideo.

 

W kartach popularne jest;

polecanie podobnych filmów

promowanie współpracującego z tobą kanału

kierowanie do serwisów crowdfundingowych

kierowanie do ankiety z pytaniami dla widzów

polecanie całych playlist związanych z tematem filmu

przekierowywanie do produktów które prezentujesz w swoim wideo

Stosuj różne warianty kart i zawsze sprawdzaj statystyki aby poznać, które karty najlepiej działają.

 

➡️ Jak dodać karty do wideo na YouTube?

link na youtube karty

Zaloguj się do konta na YouTube

Następnie wejdź w „Studio Twórców”

Wybierz wideo w którym chcesz dodać karty i kliknij „Edytuj”

Na koniec wybierz zakładkę „Karty”

Po prawej stronie filmu, znajduje się link „Dodaj kartę”

link filmu na yt

 

☑️ Playlista & Sekcje na YouTube

Playlista pozwala stworzyć listę materiałów wideo do oglądania. Tworząc playlistę z włączonym auto odtwarzaniem czyli “autoplay” filmy wyświetlają się jeden po drugim z danej playlisty dzięki czemu widzowie dłużej pozostają na Twoim kanale.

Oprócz playlist, twórz sekcje dzięki czemu dodatkowo pogrupujesz tematycznie filmy na swoim kanale.

 

☑️ Ekran końcowy na YouTube

Ekran końcowy pozwala na wyświetlanie Twoich pozostałych treści np. filmów lub całych playlist. Dzięki temu jest duża szansa, że widz będzie oglądał Twoje kolejne wideo.

Wyświetlanie filmu na ekranie końcowym to jeden z najlepszych sposobów, by zachęcić ludzi do oglądania większej liczby Twoich filmów.

 

???? Ekran końcowy wyświetlana w ciągu ostatnich 5-20 sekund filmu.

Ekran końcowy to świetne miejsce do zachęcenia widza, który obejrzał Twoje całe wideo do dalszej interakcji z Twoim kanałem w tym oglądania Twoich pozostałych wideo lub za subskrybowania Twojego kanału.

Ekrany końcowe wyświetlane są tylko w filmach, które nie zawierają standardowych adnotacji więc musisz wybrać; albo adnotacje albo ekrany końcowe.

 

???? ekran końcowy vs adnotacje

Jeżeli dodasz ekran końcowy do wideo, które już posiada adnotacje, zostaną one automatycznie zablokowane i będzie wyświetlany tylko ekran końcowy. Po usunięciu ekranu końcowego, adnotacje znów będą wyświetlane.

Aby dodać ekran końcowy musisz umieścić 5-20 sekund wolnego miejsca, który będzie dla  ekranie końcowym.

ekran koncowy youtube

 

???? Ekran końcowy występuje jako;

przycisk zachęcający do subskrybowania kanału

zachęcenia do obejrzenia pozostałych filmów

zachęcenia do obejrzenia całej playlisty

przekierowania na kanał YouTube

promocje strony lub produktu*

*po zweryfikowaniu przez YouTube

 

➡️ Jak dodać ekran końcowy na YouTube?

W swoim wideo wejdź w zakładkę; “Ekran końcowy i adnotacje”

Ekran końcowy dodaje się bardzo podobnie jak adnotacje.

Wybierz na osi czasu w Twoim wideo jak długo ma być wyświetlany ekran końcowy (od ostatnich 20 do ostatnich 5 sekund filmu).

Możesz korzystać z szablonu co znacznie przyśpieszy dodawanie ekranów końcowych.

youtube ekran koncowy szablon

 

???? Co umieścić w ekranie końcowym?

Przede wszystkim na końcu filmu warto zachęcić widza do działania w postaci np.

obejrzenia innych wideo

za subskrybowania kanału

obejrzenia całej playlisty

odwiedzenia strony

 

???? Przykłady dla obejrzenia innych wideo;

Przedstaw film, który jest ściśle związany z filmem, który widz obejrzał

Pokaż film, który jest kontynuacją – będący kolejnym krokiem Twojego wideo

Pokaż film, który jest najpopularniejszy na Twoim kanale

 

Co ważne skuteczność ekranów końcowych możesz sprawdzać w statystykach YouTube;

 

☑️ Linki na YouTube

Linki zewnętrzne znajdują się w prawym dolnym rogu baneru YouTube.

Prowadzą one do Twojej strony www lub do pozostałych mediów społecznościowych.

Od Ciebie zależy gdzie skierujesz swoich widzów.

Możesz umieścić dowolny opis oraz link.

 

???? Jak dodać linki w tle kanału na YouTube?

Zaloguj się na YouTube

Wybierz z menu; “Mój kanał”

Następnie kliknij niebieski przycisk; “Dostosuj kanał”

Wybierz zakładkę; “Informacje” i przejdź niżej do sekcji; “Linki”

Wprowadź nazwę linki oraz adres www

Na koniec kliknij; “Gotowe”

 

☑️ Własny adres URL kanału na YouTube

Indywidualny adres URL kanału na YouTube jest przyjaźniejszy a co ważne łatwiej go podyktować i zapamiętać niż zlepek przypadkowych liter i cyfr.

Dodatkowo niestandardowy adres URL wygląda zdecydowanie lepiej od ciągu liter i cyfr które są przypisane domyślnie do nowo utworzonego kanału na YouTube.

Własny adres URL to także jeden z elementów budowy spójnego wizerunku marki

W YouTube istnieje możliwość zmiany nazwy adresu URL kanału na własny – przyjazny dla SEO i łatwy do zapamiętania przez użytkowników.

Dzięki zmianie adresu będzie on wyglądał mniej więcej tak;

youtube.com/user/twojanazwakanału

Aby zmienić nazwę kanału należy spełnić wymagania które stawia YouTube;

kanał musi mieć grafikę w postaci tła oraz ikony kanału
należy posiadać co najmniej 100 subskrybentów
konto ma co najmniej 30 dni
kanał musi mieć dobrą opinię

➡️ Jak Zmienić Adres URL Kanału Na YouTube?

Zaloguj się w YouTube

zakladanie konta na youtube

Kliknij w zakładkę; „Ustawienia”

jak zmienic nazwe adresu url kanalu na youtube

Następnie przejdź w „Ustawienia zaawansowane”

jak zmienic nazwe adresu url kanalu na yt

W sekcji „Ustawienia kanału” kliknij w link obok komunikatu Możesz uzyskać niestandardowy URL. (Link jest widoczny tylko gdy Twój kanał spełnia warunki)

niestandardowy url youtube

W polu „Wybierz niestandardowy URL” zobaczysz niestandardowe URL-e, które przygotowało YouTube.

Nie możesz zmieniać części widocznej w szarym polu.

Konieczne może być dodanie kilku liter lub cyfr, jeżeli adres URL jest już zajęty.

Dokładnie przeczytaj “Warunki korzystania z niestandardowych adresów URL” i zaznacz pole, aby je zaakceptować, a następnie kliknij Zmień adres URL.

Na koniec kliknij; Potwierdź wybór

 

???? Jak stworzyć link do subskrypcji na YouTube?

To proste. Na końcu adresu URL kanału YouTube dodaj frazę;

?sub_confirmation=1

Gdy ktoś otworzy Twój link zobaczy informację o możliwości subskrybowania kanału ????

 

☑️ Jak stworzyć czasowy spis treści w opisie filmu na YouTube?

Twoje wideo jest długie lub porusza kilka kwestii?

Chcesz pomóc widzom lepiej się odnaleźć w wybranych zagadnieniach, które poruszasz w swoim wideo?

Nawet jeśli chcesz tylko urozmaicić opis, czasowy spis treści w opisie filmu to coś dla Ciebie.

Widzowie będą Ci za niego wdzięczni ????

Tworząc opis wideo wprowadź czas filmu w formacie; 00:00 a następnie dodaj opis, informując widzów co zobaczą gdy klikną w link.

➡️ Przykładowo „01:23” oznacza 1 minutę i 23 sekundę filmu

Po kliknięciu na czas w opisie filmu ( zaznaczony na niebiesko ), wideo uruchomi się od podanego czasu.

Przykład czasowego spisu treści w opisie filmu na YouTube;

youtube czasowy spis tresci

 

☑️ Jak zamazać obiekty na YouTube?

???? Kamery są obecne niemal na każdym kroku i przez 24h na dobę rejestrują otaczającą rzeczywistość. Nie oznacza to jednak, że możemy publikować w sieci wszystko co zarejestrowała nasza kamera. Np. twarze obcych ludzi lub tablice rejestracyjne mogą podlegać ochronie danych… dlatego warto wrażliwe dane zamazać zanim dodasz film do sieci.

Oczywiście możesz zamazać obiekty w programie do edycji wideo jeszcze zanim prześlesz wideo… co jednak zrobić gdy film jest już na YouTube ?

???? Z pomocą zamazywania twarzy oraz obiektów przychodzi sam YouTube oferując taką funkcję podczas edycji wideo…

 

➡️ Jak zamazać obiekty na YouTube?

Zaloguj się do konta na YouTube.

zakladanie konta na youtube

Wybierz „Studio twórców” a następnie film w którym chcesz zamazać obiekty.

youtube studio tworcow

Kliknij „Ulepszenia” dzięki czemu masz do wyboru zamazywanie twarzy oraz rozmycie niestandardowe.

jak zamazac fragment filmu na youtube

Skorzystaj z narzędzia do zamazywania twarzy które oferuje YouTube jako; „Zamaż twarze”.

zamazanie twarzy youtube

Wybierz obiekty, które chcesz zamazać w swoim wideo jako; „Rozmycie niestandardowe”

zamazywanie obiektow youtube

Na osi czasu za pomocą znacznika (przesuwany pionowo i poziomo) możesz ustawić interesujący Cię fragment filmu do zamazania obiektu.

Zmiany z zamazanymi obiektami możesz zapisać w oryginalnym wideo lub stworzyć osobny – nowy plik wideo.

 

☑️ Darmowa muzyka bez praw autorskich;

Darmowa muzyka bez praw autorskich to wszelkie utwory będące legalną muzyką na YouTube, którą możesz użyć w swoich swoich filmach na YouTube.

Legalna muzyka to wszelkie ścieżki audio, podkłady muzyczne czy całe utwory muzyczne.

???? Wideo składa się z obrazu oraz dźwięku. Jeżeli tworzysz nagrania z własnym dźwiękiem np. w postaci otoczenia to wszystko jest w porządku.

???? Gorzej gdy umieścisz podkład muzyczny znanego autora bez jego zgody…

⛔️ W przypadku dodania komercyjnych utworów, do których nie posiadasz praw autorskich, system YouTube (Content ID) może zablokować ścieżkę dźwiękową a nawet cały Twój film.

???? Gdy dźwięk zostanie usunięty z Twojego filmu pozostanie “głucha” cisza zamiast dodanej muzyki.

⛔️ Jeżeli twórca utworu wyrazi zgodę na używanie przez Ciebie utworu, mogą pojawić się reklamy w Twoich filmach, których dochód zostanie przekazany dla twórcy utworu.

???? W wyjątkowych sytuacjach, YouTube może zablokować Twoje konto.

Pamiętaj aby tworzone wideo zawsze tworzyło całość obrazu z dźwiękiem dopasowując dźwięk do klimatu swojego wideo.

???? Muzyka musi współgrać z emocjami KTÓRE przekazujesz wraz z obrazem

Zwracaj uwagę na emocje jakie wywołuje dany utwór i czy współgra charakterem z Twoim wideo.

 

➡️ 6 sposobów na darmową muzykę bez praw autorskich na YouTube;

 

????  #1 Biblioteka YouTube Audio Library

darmowa muzyka na youtube biblioteka audio

Jest to biblioteka utworów audio stworzona przez YouTube z której mogą korzystać YouTuberzy wykorzystując utwory w swoich materiałach wideo zamieszczanych na YouTubie.

Aby pobrać bezpłatny utwór do swojego filmu wejdź w

Studio twórców > Narzędzia do tworzenia > Biblioteka audio

Wybierz kartę „bezpłatna muzyka” lub „efekty dźwiękowe”.

Jeśli chodzi o utwory w bibliotece YouTube Audio Library, niektóre mogą wymagać podania informacji o autorze utworu w opisie filmu (utwory z ikoną człowieka w kółku ), niektóre możesz dodać do swojego wideo bez podawania takich danych.

Wszystko zależy na jakich zasadach jest dany utwór w bibliotece Audio Library.

Co ważne w przypadku używania darmowej muzyki z Audio Library możesz zarabiać na swoich filmach.

 

????  #2 Wyszukiwarka YouTube

legalna muzyka na yt

darmowa muzyka na youtube bez praw autorskich

Sposobem na darmową muzykę jest sam YouTube a dokładniej utwory innych YouTuberów, którzy oferują darmową muzykę. Wpisz w pole wyszukiwania; „copyright free music” lub „royalty free music”.

Pamiętaj o czytaniu praw autorskich użycia utworu w swoim wideo. Może być konieczne dodanie w Twoim wideo danych artysty lub umieszczenie linku do jego kanału.

 

????  #3 Kontakt z artystą

Jeżeli masz swojego ulubionego artystę po prostu napisz do niego, prosząc o wykorzystaniu utworu ( zgodę na wykorzystanie utworów warto mieć na piśmie ).

Niezależni artyści chętnie udostępnią Ci utwory w zamian za ich promocję… działa to w dwie strony ????

 

????  #4 Creative Commons

Wyszukiwarka oficjalnej strony Creative Commons

Baza utworów do wykorzystania w Twoich wideo na YouTube. Jednak tutaj trzeba być ostrożnym, ponieważ Creative Commons posiada 6 stopni licencji udostępniania utworów z czego jedynie 3 typy licencji pozwalają na wykorzystanie utworu w wideo w którym możesz zarabiać. W każdej licencji utworów Creative Commons wymagane jest podanie autora utworu w opisie Twojego filmu. Koniecznie czytaj licencje wykorzystania utworów aby Twoje konto na YouTube nie zostało zablokowane.

 

????  #5 serwisy muzyczne

W sieci istnieje sporo serwisów, które udostępniają muzykę. Trzeba jednak być ostrożnym i czytać warunki wykorzystania utworów.

Audionautix.com

Commons.wikimedia.org/wiki/Category:Sound

Bandcamp.com

Europeana.eu

Jamendo.com

Incompetech.com

Freemusicarchive.org

Freemusicarchive.org

Soundcloud.com

Zajrzyj także na fora muzyczne gdzie początkujący muzycy czekają na swoje 5 minut ????

 

????  #6 Komercyjne utwory czyli znane hity

Oczywiście, nie wszystkie hity muzyczne możesz użyć w swoim wideo. Zanim jednak zrezygnujesz, sprawdź prawa autorskie danego utworu.

Wejdź w zakładkę Muzyka z reklamami; Studio twórców następnie Narzędzia do tworzenia i przejdź do Biblioteka audio. Wpisz wykonawcę i tytuł utworu, który chcesz wykorzystać w filmie aby sprawdzić jego prawa autorskie.

Prawa autorskie dają 3 możliwości wykorzystania utworów;

Możesz zarabiać na swoim filmie z wykorzystaniem utworu ale może dojść do sytuacji, że będziesz dzielił się przychodami z reklam z twórcą utworu lub właścicielem praw autorskich.

Utwór zablokowany w wybranych krajach. W krajach, których nie wykluczono użycia możesz dodać utwór do swojego wideo.

Utwór zablokowany na całym świecie. Utwór zablokowany i nie możesz go używać.

Powodzenia w odkrywaniu świata muzyki…

 

☑️ Spójny kanał na YouTube;

Powyższe ustawienia m.in. grafiki na kanale bardzo pomogą Ci w zbudowaniu spójnego wyglądu na YouTube. Jednak to jeszcze nie wszystko co możesz zrobić.

Spójność zachowasz także trzymając się stałych ram czasowych publikowania materiałów, obranego formatu wideo a nawet Twojego, własnego stylu który konsekwentnie zachowuj we wszystkich filmach.

Dodatkowo używaj tej samej czcionki, kolorów i stylu na całej stronie.

 

☑️ Zanim nakręcisz swój pierwszy film na YouTube:

Najważniejsze zanim zaczniesz nagrywać filmy, to musisz wiedzieć kim są Twoi widzowie…

Kim jest odbiorca Twoich filmów i do kogo je kierujesz?

Dlatego musisz zdefiniować grupę docelową.

Najgorsze co możesz zrobić na tym etapie to – “jestem dla wszystkich”.

Na YouTube jest około 46 000 000 kanałów a co minutę dodawane jest ponad 400 godzin filmów. Powiem wprost – nie da się być dla wszystkich przy takim oblężeniu.

Gdy już wiesz dla kogo nagrywasz swoje filmy, określ wartość jaką dostarczasz.

W jaki sposób pomagasz swoim widzom? Oferujesz rozrywkę czy pomagasz rozwiązać problemy? Pokazujesz jak przejść kolejny poziom w grze czy jak naprawiać samochód? Jest to ważne ponieważ od tego zależy format Twoich filmów. Chodzi o to aby (przynajmniej) na początku trzymać się jednego formatu. Z czasem gdy zdobędziesz widzów warto testować kolejne formaty jednak na początku skup się na jednym formacie.

 

Jaki format filmów wybrać?

➡️ Formaty na kanał na YouTube;

Rozrywka & Pranki

Przeprowadzanie wywiadów

Edukacja – dzielenie się wiedzą

Poradniki w stylu „jak” coś zrobić…

Transmisje na żywo czyli LIVE’y na YouTube

Gameplay czyli nagrywanie wideo jak grasz

Bądź na czasie czyli odnoś się do bieżących wydarzeń

Relacja z pracy, projektu, budowy lub realizacji inwestycji

Testy produktów w tym Unboxing / Rozpakowywanie produktów

Relacja z życia/zaplecza firmy/z konferencji branżowej/imprezy muzycznej/targów gier/wystawy motoryzacyjnej itp.

Wyjdź po za ww. schematy i zrób coś wyjątkowego…

 

☑️ Jak prowadzić kanał na YouTube?

Prowadzenie kanału na YouTube powinno przebiegać z wcześniej ustalonym harmonogramem.

Jeżeli będziesz wrzucać filmy nieregularnie lub w różnych formatach możesz mieć problemy ze zdobyciem grona stałych widzów.

Dlatego prowadząc kanał na YouTube warto dodawać wideo związane z naszym kanałem lub marką , które odpowiada najczęściej wyszukiwanym hasłom przez widzów.

Dzięki temu istnieje duża szansa na przyciągnięcie widzów do swojego kanału.

⚠️ Pamiętaj – użytkownicy internetu są niecierpliwi

Dlatego daj widzom to czego potrzebują.

Przykładowo jeżeli omawiasz dany problem – przechodź płynnie krok po kroku i prowadź widza do rozwiązania problemu bez owijania w bawełnę.

Kluczowy jest początek filmu czyli pierwsze 15 sekund Twojego filmu.

Od tego jak zaczniesz film zależy czy widzowie zostaną obejrzeć Twoje wideo czy opuszczą aby poszukać innego nagrania.

Jak to osiągnąć? Już na samym początku zrób krótkie podsumowanie tego, o czym jest Twój film. Warto także zapowiedzieć jaką korzyść odniesie widz gdy obejrzy nagranie do końca. Następnie przejdź do omówienia tematu. Na koniec zakończ wideo wezwaniem do działania. Najczęściej jest to prośba o polubienie wideo, skomentowanie lub zasubskrybowanie kanału.

Zaproponuj widzom obejrzenie Twoich pozostałych filmów za pomocą ekranów końcowych.

 

☑️ 10 zasad prowadzenia kanału na YouTube:

➡️ Moje wideo jest o…

Mając pomysł na kanał na YouTube zapewne wiesz jakie materiały wideo będziesz nagrywał lub tworzył. Jeżeli np. prowadzisz sklep internetowy zapewne będą to wideo związane z asortymentem sklepu. Swoim wideo musisz zainteresować potencjalnych widzów, których przyciągniesz na swój kanał. Zastanów się jakie unikalne treści możesz przedstawić aby zdobyć widzów. Czy np. pomożesz im rozwiązać jakiś problem a może dostarczysz sporo emocji ? Pomocne mogą się okazać popularne frazy wpisywane do wyników wyszukiwania zarówno w YouTube oraz Google. Nagraj wideo pod frazy z Twojej tematyki a następnie zoptymalizuj je aby pojawiały się wysoko w wynikach wyszukiwania.

 

➡️ Twój widz idealny to… czyli poznaj swoją grupę docelową

Wiedza na temat kim są widzowie może być bardzo pomocna przy tworzeniu materiałów wideo. Im dokładniej poznasz grupę docelową tym większa szansa na zbudowanie mocnej więzi między Wami. Musisz określić grupę docelową Twojego kanału na YouTube. Trafiasz do mężczyzn czy kobiet ? W jakim są wieku ? Jakie mają zainteresowania ? Skąd pochodzą ? Czy Twój kanał wpisuje się w ich styl życia ? Dobrze jest zaangażować widzów aby stali się częścią Twojego kanału czasami do tego stopnia, że to widzowie nadadzą kierunek rozwoju Twojego kanału. Dane na temat grupy docelowej sprawdzisz w statystykach. Także analiza konkurencji może dać pewien obraz na temat grupy docelowej…

 

➡️ YouTube jako numer 2 na świecie?

Być może nie wiesz, że YouTube jest 2-gą najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Numer 1 to Google do którego należy YouTube przez co materiały wideo prezentowane są w Google często u góry wyników wyszukiwania a nawet w osobnym oknie na szczycie wyników tylko z filmami z YouTube. Co to oznacza dla Ciebie ? Doskonałą okazję dotarcia do wielu użytkowników bez kosztownego pozycjonowania (SEO) materiałów na stronach www. Aby tak było Twoje wideo musi być odpowiednio zoptymalizowane.

 

➡️ Zostawisz mi swój komentarz?

Możliwość dodawania komentarzy pod wideo jest budowaniem interakcji między Tobą a widzami tworzącymi społeczność wokół kanału. Jeżeli wyłączysz możliwość dodawania komentarzy to wydasz na siebie wyrok. Wsłuchaj się w komentarze swoich widzów i staraj się być aktywnym w dyskusji. W komentarzach możesz otrzymać cenne wskazówki dotyczące dalszego kierunku rozwoju kanału m.in. pomysły na nowe filmy. Tworząc nowe wideo w których odpowiadasz na zadawane w komentarzu pytania pokazujesz, że szanujesz widzów a oni stają się współtwórcami Twojego kanału. Najlepsze komentarze możesz przypiąć u góry lub przypiąć do nich serca, dzięki czemu pozostali widzowie mogą włączyć się do dyskusji.

 

➡️ Zostaniesz moim subskrybentem?

Zdobyłeś(aś) widzów dzięki wideo odpowiadającym potrzebom Twojej grupy docelowej. Przyszedł czas aby widzów przekuć w subskrybentów. Zapytasz „po co mi subskrybenci kanału ?” Ponieważ subskrybenci to bardziej zaangażowani i wierniejsi widzowie. Nie tylko dłużej oglądają Twoje wideo od przypadkowych widzów ale co ważne, komentują, udostępniają i są częścią Twojej społeczności.

Jednym ze sposobów aby widzowie powracali jest tworzenie serii wideo odnośnie danego tematu publikowanych regularnie w określonych odstępach czasu np. co tydzień w środę o 18:00. Takie materiały wideo muszą być spójne ze sobą tworząc ramy obranego tematu. Pamiętaj aby serię zaplanować tak aby wystarczyło Ci pomysłów lub możliwości jej realizacji np. zimą gdy do każdego odcinka będzie potrzebny śnieg.

Stworzone serie warto umieścić w oddzielnych playlistach a miniatury wideo wykonać w dedykowanym szablonie dla ujednolicenia materiałów. Oprócz tego określ swoją „misję” za którą będą podążać i się z nią identyfikować subskrybenci.

Do materiałów wideo warto dodać dedykowane dla danej serii wprowadzenie czyli intro a na koniec przypomnieć o kolejnym odcinku.

 

➡️ Zwiększ zasięg

Masz już stałych widzów czyli subskrybentów, którzy skoczą za Tobą w ogień ???? ? To dobrze bo przyszedł czas na tworzenie tzw. „hero content” których zadaniem jest przyciągnięcie jak największej grupy nowych subskrybentów… a pomogą Ci w tym już obecni subskrybenci ???? Wybierz szczególne wydarzenie typu uroczystość czy rocznica i zrób szum wokół swojego kanału. Zwiększ siłę dodając do tego pozostałe media społecznościowe.

 

➡️ Udostępnisz moje wideo?

Udostępnianie wideo to marzenie nie jednego YouTubera. Dzięki temu Twoje nagranie trafia do nowych widzów osiągając coraz większe zasięgi i zostaje viralem. W ten sposób pozyskujesz nowych widzów i zwiększasz popularność kanału na YouTube. Tak się dzieje niestety tylko czasami… przeważnie kiedy wideo bazuje na skrajnych emocjach (pozytywnych lub negatywnych) lub/i rozrywce. Udostępniane wideo ma dużą „moc” ponieważ najczęściej pochodzi od znajomego czyli osobę, którą znamy i mamy do niej zaufanie.

 

➡️ Co mogę zrobić aby moje wideo były chętnie udostępnianie?

Przede wszystkim wideo musi być naładowane emocjami i/lub wartościowe.

Film musi dotyczyć zainteresowań widzów lub bieżących wydarzeń, będąc na czasie. Niektóre tematy są wiecznie „aktualne” inne natomiast mają tylko swoje „5 minut” ???? Jeżeli wstrzelisz się w nurt bieżących wydarzeń pamiętaj, że internet żyje „szybko” i to co dzisiaj jest na topie za miesiąc może już nim wcale nie być…

Filmy z którymi widzowie się utożsamiają także mają szanse na udostępnianie…

 

➡️ Współpraca…

Z pośród 16 milionów (obecnie albo i więcej) miesięcznych użytkowników YouTube w Polsce większość ma już swoje ulubione kanały na YouTube, które ogląda regularnie. Co to oznacza dla Ciebie ? Dobrym pomysłem dla zdobycia nowych widzów jest współpraca z twórcą takiego kanału. Ważne jednak aby twórca lub kanał był „podobny” do Ciebie lub głosił podobne wartości. Raczej Ci nie po drodze kanał dla wegetarian skoro Twój kanał poświęcony jest obróbce mięsa. Oczywiście abyś mógł współpracować z „większym” od siebie, twórca musi mieć z tego jakaś korzyść. Pomyśl co możesz zaoferować w zamian za współpracę bo raczej nikt nie zgodzi się tylko dlatego, że go o to poprosisz.

 

➡️ Bądź sobą

Na YouTube możesz być tylko sobą… wszystkie inne role są już zajęte ???? Bądź autentyczny tak aby widzowie utożsamiali się z wartościami jakie reprezentujesz.

Przekaż swoją pasję a widzowie to docenią…

 

☑️ 7 elementów skutecznego kanału na YouTube:

➡️ Tworzysz z pasją?

Bądź autentyczny i twórz wideo z pasją. Jakie jest Twoje hobby, któremu poświęcasz długie godziny bez spoglądania na zegarek ? Być może to jest idealny temat Twoich wideo. Pamiętaj, że tworzenie wideo powinno być przyjemnością a nie przykrym obowiązkiem. Widzowie powinni odczuwać Twoje pozytywne emocje, które masz gdy nagrywasz wideo… w innym przypadku może być trudno odnieść sukces. Jeżeli Twoje materiały wideo wywołują emocje lub dają wartość mogą być chętnie udostępniane a to już tylko krok od stania się viralem ????

 

➡️ Kto jest Twoim widzem?

Pomyśl nad Twoimi widzami czyli grupą docelową do której kierujesz swoje wideo. Twórz materiały, które „mówią” ich językiem i odpowiadają na ich potrzeby. Sprawdź gdzie oprócz YouTube znajduje się Twoja społeczność (bloga,fora,media społecznościowe) i dotrzyj do nich. Wraz z rozwojem kanału, monitoruj statystyki dotyczące grupy docelowej aby jeszcze lepiej poznać swoich widzów.

 

➡️ Jesteś widoczny?

Czy Twoje wideo są widoczne w wynikach wyszukiwania ? Jeżeli nie to jak widzowie mają trafić na Twój kanał lub obejrzeć Twoje wideo. Pamiętaj o optymalizacji (tagi,opis,tytuł) każdego wideo tak aby był widoczny w wynikach wyszukiwania YouTube (a przy okazji i Google) Miniaturka filmu także podlega optymalizacji – musi zachęcać widza do kliknięcia.

 

➡️ Budujesz relację?

YouTube to platforma społecznościowa a dzięki umieszczanym komentarzom pod wideo masz możliwość wejścia w interakcję z widzami. Dołącz do dyskusji i odpowiadaj na komentarze budując więź z widzami.

Kontakt z widzami zapewnia także prowadzenie transmisji na żywo oraz karta „społeczność”. Kolejnym krokiem jest tworzenie wideo na prośby lub propozycje padające w komentarzach od Twoich widzów. Pozwól widzom zdecydować co chcieli by oglądać i daj im to ????

 

➡️ Jesteś konsekwentny?

YouTube wymaga regularności i konsekwencji w dodawaniu wideo. Jeżeli nie możesz tego zapewnić może być kiepsko… jednak bez obaw – nie chodzi tu o dodawanie filmu codziennie. Wystarczy, że będziesz dodawał np. jeden film tygodniowo np. w każdy czwartek o 20. Chodzi bardziej o plan działania i systematyczne publikowanie materiałów aby przyzwyczaić widzów do stałego harmonogramu a tym samym wiedzieli czego można się po Tobie spodziewać ????

 

➡️ Masz porządek?

Na początku Ci to nie grozi jednak z czasem gdy pojawi się więcej wideo dobrze jest aby nagrania tych samych serii były posegregowane tematycznie. Do utrzymania porządku na YouTube służą sekcje oraz playlisty. Twórz tematyczne playlisty dzięki czemu jest szansa gdy widz trafi na jeden odcinek z playlisty, że obejrzy kolejne odcinki lub całą playliste ????

 

➡️ Współpracujesz?

Kilka lat temu było łatwiej… obecnie na YouTube panuje coraz większy ścisk i trudniej się wybić. Obecnie współpraca to jeden z najszybszych sposobów na pozyskanie nowych widzów. Wszystko zależy od tego z kim chcesz lub możesz współpracować.

Zanim podejmiesz współpracę zoptymalizuj swój kanał, który jest Twoją wizytówką na YouTube aby pokazać się jak z najlepszej strony. Pokaż swoje zalety, możliwości i umiejętności dzięki czemu masz większą szansę na podjęcie współpracy. Dzięki połączeniu sił, czasami można stworzyć coś większego niż pracując samodzielnie. Przed nawiązaniem współpracy wyjaśnij dlaczego warto z Tobą współpracować i co planujesz (nawet wstępnie) stworzyć.

 

☑️ Twój własny styl na YouTube

Twój indywidualny styl to bardzo ważny element budowy kanału na YouTube. Dlaczego? Ponieważ wyraźny styl pomaga wyróżnić Twój kanał z setek innych kanałów, które dotyczą Twojej tematyki.

Co składa się na budowanie własnego stylu?

Jest co najmniej kilka elementów, które za to odpowiada;

✅ Przede wszystkim to GDZIE nagrywasz swoje wideo. Być może jest to jakieś wyjątkowe i niespotykane miejsce, które zapewni Ci wyjątkowość? Nawet jeżeli nagrywasz w domu lub biurze może być ono urządzone w nietypowy sposób. Czasem wystarczy jeden element który będzie się wyróżniał.

✅ Kolejnym elementem jest TWÓJ wizerunek czyli m.in. Twój ubiór, a także np. wyjątkowa fryzura lub sposób mówienia i zwroty których używasz.

✅ Czy stosujesz MUZYKĘ jako podkład muzyczny do swoich filmów? Za pomocą muzyki jesteś w stanie wpływać na emocje widzów. Jednak upewnij się, że twoja muzyka nie przytłacza Twojego głosu. W idealnej sytuacji, muzyka powinna być ledwie zauważalna.

 

☑️ Jak wykorzystać YouTube w biznesie?

YouTube jest drugą co do wielkości, wyszukiwarką na świecie.

Co ważne, YouTube to platforma na której użytkownicy spędzają najwięcej czasu spośród innych serwisów w internecie dlatego jest świetnym narzędziem do prowadzenia działań biznesowych dla Twojej firmy.

???? YouTube miesięcznie odwiedza ponad MILIARD użytkowników, którzy oglądają około 4 MILIARDY godzin MATERIAŁÓW WIDEO.

Wideo wzbudza emocje, może inspirować a także bawić i pomagać Twoim widzom.

Wideo łączy wszystkie najlepsze cechy przekazu za pomocą obrazu i dźwięku.

???? Siłą YouTube są statystyki serwisu za którymi stoją prawdziwi ludzie

Z YouTube na całym świecie korzysta ponad miliard unikalnych użytkowników spędzając przy tym miliony godzin dziennie i generując miliardy wyświetleń filmów.

⏰ Co minutę na YouTube dodawane jest ponad 400 godzin materiałów wideo

 Miesięcznie co najmniej 16 milionów Polaków systematycznie odwiedza YouTube w poszukiwaniu interesujących materiałów wideo spędzając na tej platformie najwięcej czasu w porównaniu z innymi mediami społecznościowymi, wyszukiwarką Google czy oglądaniem tradycyjnej telewizji.

 

???? Dlaczego YouTube ma tak wielką siłę?

Ponieważ, oglądanie wideo nie wymaga wysiłku tak jak np. czytanie tekstu a przy tym wpływa na emocje odbiorcy m.in. za pomocą dźwięku.

Lepszy w budowaniu relacji od wideo jest tylko kontakt osobisty jednak i on ma swoje wady w postaci ograniczonych możliwości czyli braku skalowalności.

Dodane wideo na YouTube pracuje dla Ciebie 24h na dobę przez 365 dni w roku 🙂

???? Content marketing na Youtube…

Content na YouTube to Twoje materiały wideo. Ważne aby wideo były wartościowe i odpowiadało na potrzeby Twoich widzów dając im przy tym emocje. Dzięki temu jest szansa, że widzowie będą udostępniać Twoje materiały, dzieląc się nimi ze znajomymi co naturalnie zwiększy liczbę widzów Twojego kanału i nada mu popularności.

Content, który tworzysz musi być zgodny z przekazem Twojego kanału (marki) oraz dopasowany do grupy docelowej Twoich odbiorców. Twórz wideo trafiając w potrzeby widzów. Przed wykonaniem wideo warto przygotować plan działania aby wiedzieć jakie informacje lub emocje chcesz przekazać widzom.

???? dystrybucja FILMÓW na youtube…

Dystrybucją Twoich filmów zajmie się sam YouTube w postaci wyszukiwarki i polecanych filmów przez YouTube. Aby tak było Twój kanał oraz filmy wideo muszą być zoptymalizowane a YouTube musi lubić Twój kanał.

Oczywiście możesz promować kanał lub wideo za pomocą płatnej reklamy, współpracy z YouTuberami lub narzędziami po za YouTube takimi jak pozostałe media społecznościowe, bloga czy email marketingu.

 

???? Jakie wideo nagrywać?

Oczywiście forma Twoich wideo musi być dopasowana do Twojej marki i grupy docelowej odbiorców.

Mogą to być filmy przedstawiające Twoje produkty w postaci używania ich czyli jak działa i do czego służy Twój produkt.

Możesz także pokazać w jaki sposób Twój produkt rozwiązuje problemy.

Dobrym pomysłem jest także nagrywanie materiałów wideo na najczęściej zadawane pytania, które otrzymujesz np. od klientów sklepu itd. Jeżeli posiadasz grono zadowolonych klientów, nagraj ich opinie na temat Twoich produktów w formie wideo. Kilka słów co najbardziej lubią w Twoich produktach oraz dlaczego je wybrali lub z nich korzystają mogą skutecznie przekonać przyszłych klientów do zakupów.

Pokazanie swojej firmy „od środka” lub to jak powstaje produkt także jest dobrym wyborem mogącym zbudować więź między Tobą a widzami. Dla złamania schematu dodaj wideo z relacji spotkania, konferencji, targów czy innych wydarzeń Twojej firmy.

???? Wideo skutecznie buduje wizerunek marki

Sprawdź kanały największych marek na świecie takich jak; GoPro, Pepsi czy Redbull.

Marki nie tylko posiadają kanał na YouTube ale prowadzą dzięki niemu bardzo dobry marketing swojej firmy… skupiając widzów wokół swoich produktów ????

 

CZY TO WSZYSTKO? Co MOGĘ jeszcze ZROBIĆ?

Oczywiście to tylko podstawowa konfiguracja kanału na YouTube.

Następnym krokiem jest optymalizacja czyli pozycjonowanie filmów oraz zdobywanie zaangażowanych fanów w postaci subskrybentów Twojego kanału na YouTube.

 

???? Gratuluję przeczytania wpisu i wytrwałości zdobywania wiedzy.
Już wiesz jak zaistnieć na YouTube więc działaj 🙂 Jeżeli uważasz, że treść jest pomocna, proszę skomentuj lub udostępnij wpis.
“Ludzie, którzy tracą czas, czekając, aż zaistnieją najbardziej sprzyjające warunki, nigdy nic nie zdziałają. Najlepszy czas na działanie jest teraz… “Mark Fisher

 

Poprzedni artykuł📢 REKLAMA NA FACEBOOKU
Paweł Borowiec
Pasjonat informatyki od najmłodszych lat. Nie jest idealny, ponieważ jest tylko człowiekiem ;) Dąży do perfekcji lecz wie, że trzeba we wszystkim zachować umiar, a przesadne ideały mogą wstrzymać działanie. Plan działania woli korygować podczas pracy zamiast dopieszczać szczegóły na papierze. Oprócz pracy, wędruje po górach oraz chętnie sięga po lekturę w formie drukowanej. Od ponad 10-ciu lat konsekwentnie zgłębia tajniki marketingu internetowego oraz mediów społecznościowych. Na blogu dzieli się z Tobą wiedzą oraz zdobytym doświadczeniem.

CO O TYM SĄDZISZ?

Please enter your comment!
Please enter your name here